Crash Course i Hållbarhetskommunikation
I en inspirationsserie om tre seminarier går Erik Modig, forskare och författare, igenom hur företag på bästa sätt kommunicerar sitt hållbarhetsarbete till sina kunder.
Tillsammans med Erik Modig, forskare och lärare vid Handelshögskolan, har vi tagit fram en Crash Course i Hållbarhetskommunikation som klargör hur företag utifrån sina egna förutsättningar på bästa sätt kommunicerar sitt hållbarhetsarbete ut till kund.
I videoserien går vi igenom hur man ska tänka kring hållbarhet och marknadsföring. Hur och vad vi ska kommunicera, vad kunder faktiskt bryr sig om och vad det är som får kunden att välja just ert varumärke.
Utifrån seriens tre delar kan ditt företag identifiera vilken nivå i hållbarhetsarbetet/kommunikationen ni befinner er på och få konkret information om vad ni ska tänka på och hur ni kan ta ert arbete framåt.
Erik Modig är en av Sveriges främsta experter på kundpsykologi och marknadsföringsstrategi så ta chansen att inspireras.
Inspirationsserien är kostnadsfri för medlemmar! Kontakta oss om du vill få tillgång.
Läs mer om serien och hur du får tillgång här!
Läs mer om vad ett medlemskap i Sveriges Textilhandlare innebär här!