Tyska skojätten öppnar 36:e butiken i Sverige
Nyetableringen i Farsta Centrum kommer att ha en säljyta på 400 kvadratmeter med plats för cirka 13 000 par skor.
Butiken kommer att vara en av kedjans första i Sverige med ett ”nytt och modernt inredningskoncept som en generös känsla av rymd, mjuka färger och gott om plats för sportartiklar”, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Butikssatsningen i Farsta Centrum uppges också vara en del av kedjans globala strategi för 2023 med självfinansierad expansion, modernisering av butiksnätverket, konsekvent expansion av varumärkesportföljen och optimering av omnikanalstrategin.
– Vi ser fram emot att öppna i detta fantastiska centrum, där vi redan vet att många av våra kunder kommer ifrån. Vårt nya inredningskoncept gör det ännu trevligare och smidigare att handla hos oss och jag tror att Farstakunderna kommer verkligen att uppskatta vårt breda, prisvärda och familjevänliga sortiment, säger Thomas Christensen, vd för Deichmann Skandinavien.
– Det är väldigt glädjande att välkomna ytterligare ett starkt varumärke till Farsta Centrum. Deichmann kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att stärka erbjudandet inom skor och accessoarer, kommenterar Hanna Strand, marknadsområdeschef, Farsta Centrum.
Butiken i Farsta Centrum blir kedjans åttonde butik i Stockholmsområdet.
Farstabutiken kommer att skapa sex nya arbetstillfällen lokalt.
Rättelse infogad 4 april.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.