Svensk syskontrio bygger succébolag i Norge: ”Vi ska gasa rejält”
Modevarumärket hade en tillväxt på 40 procent i fjol. Nu söker grundarna externt kapital.
Norska varumärket Cavour grundades av bröderna Scharnke 2014. Här flankerar de systern och bolagets vd Nathalie Scharnke. "Vi ska gasa rejält", säger Nathalie Scharnke. Foto: Pressbild
Bröderna Richard och Sebastian Scharnkes herr- och damvarumärke Cavour, med fokus på kostymen, ökade omsättningen under fjolåret med över 40 procent till 65 miljoner, enligt bolaget. Även 2023 har börjat starkt. Under första kvartalet var tillväxten upp 25 procent jämfört med motsvarande period i fjol. För tredje året i rad levererar företaget svar...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration