För några år sedan tog klassiska modemärken som Balenciaga, Gucci och Louis Vuitton sina första steg in på den digitala arenan. Genom att sälja datorgenererade plagg – skins – inuti spel som League of Legends och Fortnite, kunde de marknadsföra sig på en gigantisk marknad och nå en ung målgrupp. Ett fenomen som verkar växa.
På senare tid har horde...
”Digital only”-märken korsbefruktar modescenen
De så kallade ”digital only”-märkena är en del av en större utveckling på en modescen som nu snurrar hypersnabbt och där gränserna mellan fysiskt och digitalt suddas ut allt mer. Habit har djupdykt i den digitala världen
Virtuell jacka från digital only-märket Republiqe och klänning från H&M:s virtuella kollektion Metaverse Design Story som släpptes i december. Kollage Habit/Foto: Republiqe och H&M Group
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration