23948sdkhjf

Svensk-spanskt herrskomärke öppnar första fysiska butiken

Efter sex år på nätet öppnar nu svensk-spanska herrskobutiken Morjas sin första fysiska butik.

Den 92 kvadratmeter stora butiken invigs på lördag den 3 juni med adress på Humlegårdsgatan 19 i Stockholm.

I butiken finns även en kafédel med servering av traditionell spansk pan con tomate, kaffe och dryck.

– Varenda centimeter av butiken är topprenoverad och är framtagen i ett samarbete mellan vår grundare och creative director, Henrik Berg, tillsammans med inredningsarkitekt Victor Ingmo Magnergård, berättar Jack Ladow, kommunikationsansvarig på Morjas.

Varför en fysisk butik och varför just nu?

– I takt med att vi har vuxit så känner vi att vi velat ge varumärket en chans att fysiskt få visa vad Morjas betyder för oss. Den är representationen av våra spansk-svenska rötter där kontrasterna ställs i fokus och får skina. Under planeringen av butiken tog vi även fram en ny varumärkesidentitet som i symbios skulle kunna fungera både fysiskt och digitalt, då vi kände att det logiska nästa steget för oss var att ta klivet från online d2c till retail, förklarar Jack Ladow.

Varumärket fokuserar på handgjorda randsydda herrskor som tillverkas i Spanien. Kollektionerna består till huvuddelen av klassiska så kallade ”dress-skor” men även spanska klassiker som espadrillos och sneakers.

I butiken saluförs även läderaccessoarer som plånböcker och skärp.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125