23948sdkhjf

Tidigare toppchef utökar portfölj genom miljoninvestering

Investerar 45 miljoner kronor i glasögonvarumärke.

Efter att ha lämnat e-handelsbolaget Na-kd valde den tidigare tillväxtchefen Björn Bergström att satsa på det egna bolaget Neso Brands. Bolaget investerar i varumärken som bedöms ha hög potential och har nyligen gjort en investering på 45 miljoner kronor i ett glasögonvarumärke.

Det Paris-baserade Le Petit Lunetier har 16 butiker i Frankrike, men ligger framför allt i  framkant när det kommer till e-handel. Det franska bolaget ska nu snabba på sin expansion i resten av Europa, men även introduceras i Neso Brands kärnmarknader i Asien och Mellanöstern.

– Vi är väldigt glada över att få Le Petit Lunetier att ansluta sig till vår portfölj av globala varumärken och stödja deras nästa tillväxtfas. Denna strategiska investering markerar vårt första inhopp på den europeiska marknaden, säger Björn Bergström i ett pressmeddelande.

Neso Brands kommer ha en minoritetspost i bolaget, men vill inte gå ut med exakt ägarandel, däremot kommer bolaget ha två styrelseplatser.

I portföljen ingår även bland annat Lenskart och Owndays.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125