23948sdkhjf

Väskmärke öppnar popup

Första gången varumärket flyttar in i en butik.

Den 2 oktober öppnar väsk- och skomärket Hildebrand Sweden en popup-butik vid Östermalmstorgs södra tunnelbanestation. Fram till januari kommer butiken hålla till i lokalen och det kan bli aktuellt med en förlängning. I butiken kommer även rengöringsprodukter från Pure Effect Sweden att säljas.

– Ska bli superspännande. Det blir första gången det finns möjlighet att möta kunder i en butik då de endast har haft showroom tidigare. Förhoppningen är att det ska leda till något mer långsiktigt, säger Sara Diebitsch på Hildebrand Swedens pr-byrå The PR Agency, till Habit.

 Hildebrand Sweden grundades 2018 av makarna Nina och Tobias Hildebrand. Målsättningen var att skapa sportväskor i schyssta material utan skrikiga loggor. Efter att den första tennisväskan lanserades har sortimentet utökats med bland annat duffelväskor, damväskor, portföljer och plånböcker. I början på 2022 lanserades Hildebrand Sweden sin första skokollektion.

Under 2021 omsatte bolaget 1,2 miljoner kronor och planen var att omsättningen skulle fördubblats året därpå. Så blev dock inte fallet. 2022 landade omsättningen på 830 000 kronor.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064