23948sdkhjf

Underklädesjätte till Femman – expansionen i Sverige fortsätter

I samband med Black Friday i november öppnar det italienska underklädesvarumärket Intimissimi ett nytt flaggskepp i gallerian Femman i Nordstan, Göteborg.

Flaggskeppsbutiken, som är placerad vid Femmans huvudentré i gatuplan, är nästan dubbelt så stor som den befintliga butiken. Det öppnar för att sortimentet utökas med både dam- och herrkollektioner.

– Hufvudstaden är mycket glada över att Intimissimi väljer att utveckla sitt erbjudande i Femman och Nordstan. Det är ett uppskattat varumärke i gallerian och kompletterar övrigt utbud på ett fint sätt, säger Malin Måhlin, uthyrare butik, på fastighetsföretaget Hufvudstaden. 

Intimissimi ingår i den italienska klädkedjan Calzedonia Group som växer snabbt på i stort sett alla kontinenter.

Med butiken i Femman har Intermissimi nu 17 butiksetableringar i Sverige.

– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefulla läge. Inför vår nyöppning vill jag passa på att tacka alla våra Göteborgskunder som gjort oss till ett redan väletablerat varumärke i Femman och Nordstan, säger Manuel Scarfone, country manager Sverige, på Calzedonia i ett pressmeddelande.

I Habits intervju med Manuel Scarfone i februari 2022 avslöjade han att butikskoncernen har stora planer för fler etableringar i Sverige, både för varumärket Intimissimi och Calzedonia. Fram till 2025 är målet att öppna totalt 50 svenska butiker, förklarade Manuel Scarfone då.

Jämte nya butiksöppningar och uppfräschningar av redan existerande butiker flyttade under fjolåret även huvudkontoret för Calzedonia Sverige AB till nya, större lokaler på Holländaregatan i Stockholm.

Med 44 300 anställda omsatte Calzedonia Group nästan 35 miljarder kronor 2022.

I Calzedoniagruppen ingår varumärkena Calzedonia, Intimissimi, Intimissimi Uomo, Tezenis, Falconeri, Atelier Emé samt vinkonceptet Signorvino.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063