MQ:s nya butikskoncept: Kunderna ska vilja stanna länge
MQ:s butik på Stora torget i Borås är en av kedjans äldsta och har huserat i samma lokal sedan 1988. Den 12 oktober nyöppnade den 285 kvadratmeter stora butiken med ett nytt butikskoncept. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Vi har utgått ifrån vårt sortiment och målgrupp när vi valt material och färger i det nya konceptet, vilket kommer förhöja kundupplevelsen. Vi önskar att våra kunder ska vilja stanna länge hos oss när de kliver innanför dörrarna och när de lämnar butiken ha en känsla av att snart vilja komma tillbaka, säger Cecilia Wallsin, konceptchef på MQ Marqet, i pressmeddelandet.
Tidlös design, skandinavisk värme och flexibel inredning har varit ledorden i det nya butikskonceptet. I det ingår även att det ska vara lätt för kunden att navigera i butiken. Ljuset i butiken är noga utvalt för att lyfter samt förstärker sortimentet och ett extra fokus har lagts på speglar för att ytterligare öka kundupplevelsen i butik.
För att förbättra servicen har kassan och provrummen placerade på ytor i butiken som gör att kunden enkelt kan få ökad uppmärksamhet och hjälp vid behov. I butiken har även digitala skärmar placerats ut på utvalda platser för att skapa en sömlös shoppingupplevelse.