NK Man bygger ut
NK Stockholm har renoverat och byggt om avdelningen NK Man som nu utökar butiksytan från 650 kvadratmeter till 1 200 kvadratmeter. Ledordet för det nya butikskonceptet är casual elegans med en stark maskulin och arkitektonisk karaktär. Quiet luxury blandas med välkända varumärken för en stilren garderob, gjord för att hålla i generationer.
– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt senaste starka tillskott till herrmodescenen i Stockholm, helt nya NK Man. Det är en viktig pusselbit i vår strategi att kunna erbjuda det absolut bästa inom mode och livsstil med en mycket hög servicegrad. Det är en efterlängtad öppning för oss och NK:s kunder, säger Henrik Lilja, varuhuschef, NK Stockholm, i en kommentar.
NK Man erbjuder ett brett utbud av internationella varumärken, flera av dem säljs exklusivt på NK i Norden. Kunderna kommer kunna botanisera bland tidlösa plagg i exklusiva material från varumärken som Brunello Cucinelli, Kiton, Zegna och Tom Ford. Även välkända varumärken som Hugo Boss och Armani finns representerade på avdelningen. Ett nytt tillskott till konceptet blir en dedikerad yta med ett urval av accessoarer, skor och solglasögon.
Den 18 oktober öppnar även en dedikerad yta för made-to-measure där kundernas skräddarsydda önskemål kommer ta plats, vilket görs samarbete med utvalda varumärken.