23948sdkhjf

Brixtol lanseras på Le Bon Marché: ”Vår strategi fungerar”

En milstolpe för varumärket. 

Brixtol textiles förstärker hållbarhetsarbetet i sin höstkollektion. Enligt företaget är 95 procent av kollektionen tillverkad av 100 procent europeisk ull, Gots-certifierad ekologisk bomull, GRS-certifierad återvunnen ull samt GRS-certifierad återvunnen polyester. 

Delar av kollektionen lanseras nu i det anrika Paris-varuhuset Le Bon Marché. 

Sebastian Holmström som är försäljningschef på Brixtol säger att det är en ära för varumärket att få vara en del i varuhusets varumärkesutbud.

– Le Bon Marché är ett av världens mest exklusiva varuhus, att finnas representerade där är ytterligare ett tecken på att vår distributionsstrategi samt medvetna hållbarhetsarbete med fokus på tidlös design fungerar, säger Sebastian Holmström.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094