Lea Rytz Goldman värvas till Tommy Hilfiger
Modekoncernen PVH har utsett svenska Lea Rytz Goldman till topposten som global varumärkeschef för Tommy Hilfiger, som ingår i koncernens portfölj. Bolaget lyfter fram Lea Rytz Goldman som en mycket erfaren global varumärkesledare och rekryteringen är ett viktigt steg för bolagets långsiktiga tillväxt.
– Lea är en unik varumärkes- och affärsbyggare med en enastående meritlista när det gäller växande varumärken och att driva varaktig varumärkestillväxt globalt [...]“, säger PVH:s svenska vd Stefan Larsson i en kommentar.
Grundaren Tommy Hilfiger själv säger i en kommentar att Lea Rytz Goldman är rätt person för att utveckla varumärket till det mest eftertraktade amerikanska livsstilsvarumärket i världen.
Lea Rytz Goldman har varit knuten till H&M sedan 2013 då hon började som vd för Monki. Hon ledde varumärket under fem år och gick därefter vidare som vd för Arket. Sedan februari 2020 axlar hon rollen som vd på Cos.
– Tommy Hilfigers rika historia och kärnvärden tilltalar mig djupt, och jag ser fram emot att bygga vidare på dess unika arv när vi utvecklar varumärket för nästa tillväxtfas.
Lea Rytz Goldman börjar under våren och kommer att rapportera till Stefan Larsson.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.