Stronger bjuder in männen
Från att enbart ha fokuserat på kvinnor lägger nu sportvarumärket Stronger till en herrkollektion. De första plaggen släpptes i veckan. Men det är en försiktig start. Utbudet består av fyra basprodukter; tajts, hoddie, t-shirt och shorts.
– Vi har sett en stark ökad efterfrågan på herrkläder och efter tio år inom activewear för kvinnor är vi nu redo att ta steget in i herrsegmentet. Tack vare vår gedigna erfarenhet av att ta fram träningskläder i förstklassiga material och funktionell design, är en herrkollektion ett naturligt men också ett spännande steg för Stronger. Det känns jätteroligt att vi nu även kan erbjuda män att svettas med både stil och funktion, säger Agnes Tengelin, sortimentschef på Stronger.
Stronger har varit en tillväxtmaskin sedan starten 2014, men fick ett bakslag för första gången 2022 då omsättningen dök med 13 procent till 332 miljoner kronor från 383 miljoner året före. För första gången gjorde även bolaget ett negativt EBITDA-resultat på cirka 20 miljoner kronor.