Rotate skapar festkollektion för H&M
Det uppmärksammande danska varumärket Rotate har tagit fram en helt ny kapselkollektion exklusivt för H&M. Det framgår av ett pressmeddelande. Kollektionen kommer att säljas i utvalda butiker och online från och med den 28 november i år.
– Samarbete med H&M gör att vi kan ingjuta en touch av modern magi i våra klassiska Rotate-stilar. Vår moodboard är full av högtidliga bilder, inslag av skandinavisk glamour och teman om empowerment och femininitet, säger Jeanette Madsen och Thora Valdimars, kreativa chefer på Rotate, i en kommentar.
Kollektionen markerar varumärkets femårsjubileum och består av nytolkningar av åtta klassiska Rotate-plagg som låg till grund för lanseringen i Köpenhamn 2018. Klassiska plagg som Kim-klänningen, med sin höga krage och överdimensionerade accentuerade axlar, eller Phoebe-klänningen, med eleganta ryschdetaljer och med de överdrivna puffade ärmarna, har omarbetats i nya material och i en ny färgskala, framförallt i ljusa och feminina pasteller.
– Den här kollektionen är perfekt för den kommande festsäsongen. Rotates inställning till mode är verkligen optimistisk, och vi är glada att kunna föra ett så positivt och levande budskap till H&M-kunder, säger Ann-Sofie Johansson, designchef för damkläder och kreativ rådgivare på H&M, i pressmeddelandet.