23948sdkhjf

Fler säljer herrkläder på Tradera – ökat med 27 procent

Tradera har 7 procent fler annonser under de första veckorna i januari i år jämfört med samma period i fjol. Årets fattigaste månad kan vara extra skral i och med lågkonjunktur, höga räntor och inflation, vilket kan bidra till ökningen, konstaterar secondhand-plattformen själv.

I nuläget är omkring 3 miljoner annonser upplagda på Tradera. Den mest populära kategorin är damkläder, därefter kommer barnkläder. Herrkläder hamnar först på sjätte plats, men jämfört med i fjol är det samtidigt den köpkategori som har ökat mest. Totalt en uppgång på 27 procent. 

Även försäljning av skidkläder och tillhörande utrustning ökar kraftigt. Det är den kategori som ökar mest jämfört med samma period i fjol, hela 41 procents ökning av antal sålda varor.

– Det är både trendigt och plånboksmart att shoppa secondhand-kläder just nu. Oavsett om det handlar om att uppdatera stilen för det nya året eller att klicka hem nya vinterkläder till barnen. Det är kul att se att även herrmode fortsätter uppåt på Tradera, en trend som vi såg ta fart redan i höstas, säger Sofia Hagelin, presschef på Tradera, i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11