Klädmärke värvar marknadschef från fintechbolag
I slutet på november lanserade Blugiallo sin första damkollektion. Nu tar det svenska modevarumärket nästa steg på sin utvecklingsresa genom att plockar in Ebba Albråten till den nya rollen som head of social. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Blugiallo är unika på den svenska marknaden och jag har länge haft ögonen på dem. De har en spännande affärsmodell och ett starkt community, som jag ser fram emot att fortsätta utveckla och bredda, säger Ebba Albråten i en kommentar.
Ebba Albråten kommer senast från rollen som marknadschef på fintech-bolaget Påmind, där hennes huvudfokus låg på att skapa och etablera en tydlig varumärkesidentitet. Hon tillträder sin nya tjänst omgående.
– Denna roll är otroligt viktig för oss, i synnerhet kopplat till vår varumärkeskommunikation och att fortsätta bygga ett starkt community runt Blugiallo-familjen. Vi är så glada att ha med oss Ebba på denna resa, säger medgrundaren Alexander Moström.
Under 2022 omsatte bolaget 18,4 miljoner kronor och redovisade en förlust på 1,8 miljoner kronor. Jämförelsevis landade omsättningen under 2021 på 10,5 miljoner kronor med en förlust på 2,6 miljoner kronor.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.