23948sdkhjf

MQ öppnar ytterligare ett flaggskepp: ”Fin utveckling och stor efterfrågan”

Klädkedjan öppnar sin tredje citybutik i huvudstaden.

Med ett framgångsrikt år i ryggen då bolaget gjorde en rekordomsättning på drygt 1,1 miljard kronor (brutet räkenskapsår) fortsätter MQ att satsa på fysisk närvaro. Efter två öppningar i Stockholms ytterområden i december i fjol och öppningen av en flaggskeppsbutik i Göteborg i vår, har bolaget skrivit kontrakt på ytterligare ett flaggskepp i centrala Stockholm. Etableringen sker i Mood-gallerian under hösten. Butiken är belägen i gatuplan med fasad mot Regeringsgatan och Mäster Samuelsgatan. 

Detta blir den tredje etableringen i ordningen i Stockholms city. MQ finns sedan tidigare på Drottninggatan och i Gallerian. Enligt vd Ingvar Larsson går bolaget starkt i huvudstaden och efterfrågan är stor. 

– [...] Vi gör denna satsning som ett led för att komma än närmare våra kunder, såväl i butik som online. Vårt nya butikskoncept har mottagits mycket väl och förmedlar med stor tydlighet vårt inbjudande och kvalitativa erbjudande, säger han i en kommentar.

Planerar ni någon stängning?
– Vi har inga planer på att stänga någon butik, skriver Ingvar Larsson i ett mejlsvar till Habit.

Butiken på 400 kvadratmeter kommer utformas enligt det senaste konceptet och inhysa MQ:s fulla sortiment, secondhandplagg, skrädderi, personal shopper, infärgningstjänsten 100B och Sneakerstvätten. Det kommer även finnas en loungeyta som beskrivs som en mötesplats för lanseringar, event, liveshopping-sändningar och inte minst försäljning till återförsäljare. I dag säljer MQ samtliga egna varumärken via företagsförsäljning. Dessa är Stockhlm, Bläck, Dobber och Bondelid. 

– Vi har flertalet etablerade kunder inom B2B och visar fin tillväxt, vilket är roligt, kommenterar Ingvar Larsson.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095