23948sdkhjf

Omsättningen minskar för LVMH

Franska lyxjätten LVMH redovisar minskad omsättning under första kvartalet jämfört med motsvarande period året före. Organiskt ökade dock försäljningen.

Omsättningen sjönk med 1,6 procent till 20 694 miljoner euro jämfört med 21 035 miljoner euro under motsvarande kvartal i fjol. Den organiska försäljningstillväxten uppgick till 3 procent.

Segmentet Fashion & Leather Goods, där bland andra varumärkena Fendi, Christian Dior, Celine, Givenchy, Kenzo, Loewe och Marc Jacobs ingår, och som är bolagets klart största affärsområde, backade. Omsättningen minskade med 2 procent. Den organiska tillväxten uppgick för området till 2 procent.

”I en osäker geopolitisk och ekonomisk miljö förblir LVMH både vaksamt och självsäkert i början av året”, skriver lyxjätten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.333