Modekoncernen börjar med heminredning
Modekoncernen Brand Machine Group (BMG) breddar sin portfölj med hemtextilier. Den första kollektionen, där flera kända varumärken ingår, däribland U.S. Polo Assn, lanseras till hösten. Det framgår av ett pressmeddelande.
Att expandera till heminredning markerar ett viktigt ögonblick i koncernens resa, enligt den nytillträdde kommersiella direktören, Mike Barker.
– Det är en helt ny division, så det är väldigt spännande att komma in på marknivå. Den stora dragningskraften för mig är att samarbeta med internationellt erkända varumärken och se hur vi kan addera till deras attraktionskraft. Vårt mål är att kurera en rad produkter som gynnar dessa varumärken, men som också kan stå på egen hand, samtidigt som de sätter en ny standard inom heminredning, säger han i en kommentar.
Först ut är alltså en heminredningskollektion signerad U.S. Polo Assn. Hela utbudet av sängkläder, inklusive påslakan, örngott och lakan ska andas varumärkets klassiska, sportinspirerade klädlinje. Även plyschhanddukar, i en serie av tio distinkta nyanser, ingår i den här första kollektionen.
Framöver kommer BMG:s heminredningskategori innehålla allt från stoppade möbler, sängkläder, kuddar, filtar, handdukar och dofter för hemmet. Fler varumärkessamarbeten kommer att presenteras längre fram.