23948sdkhjf

Under Armour vill tillbaka till premiumposition

Den amerikanska sportjättens vd är nöjd med resultatet för första kvartalet och ser framsteg i försöken att återskapa en premiumpositionering för varumärket.

Sportklädeskedjan Under Armour redovisar en omsättning och ett resultat som var högre än väntat under första kvartalet. Bolaget justerar flera prognoser

”Vi är uppmuntrade av tidiga framsteg i våra ansträngningar att återskapa en premiumpositionering för varumärket Under Armour och nöjda med vårt resultat för första kvartalet, som var bättre än förväntat”, säger Under Armours vd och koncernchef Kevin Plank.

Omsättningen sjönk 10,1 procent till 1 184 miljoner dollar (1 317). 

För räkenskapsåret 2025 guidar Under Armour för att försäljningen minskar med en låg tvåsiffrig procentsats, vilket är en upprepning. I Nordamerika väntas en försäljningsminskning på 14-16 procent, tidigare 15-17 procent.

Justerat rörelseresultat bedöms bli 140-160 miljoner dollar, jämfört med tidigare guidning 130-150 miljoner.

Den justerade vinsten bedöms bli mellan 0,19 och 0,22 dollar, tidigare 0,18 till 0,21 dollar per aktie, väntat 0,21 dollar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063