23948sdkhjf

Varumärket dubbeldebuterar – öppnar butik och ställer ut på mässa

Under tisdagen är det premiär för MWH of Sweden i Stockholm.  

Varumärket, som designar kostymer för både arbete och fritid, har sedan starten haft tillfälliga ytor i en rad MQ-butiker. I höstas gästspelade företaget med en popup på Åhléns City i Stockholm under två veckor. Denna gång handlar det om en permanent yta, alltjämt på varuhuset i huvudstaden.  

Det är en stolt grundare som hör av sig till Habit med nyheten.     

– Vi ser fram emot att möta våra kunder personligen och dela vår passion för stil, stretch och hållbarhet, säger Maria Seraki

Från Åhléns håll delar man entusiasmen över öppningen. 

– Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder MWH of Swedens innovativa och bekväma kostymer. Deras fokus på hållbarhet och kvalitet passar perfekt med våra värderingar, säger Anni Blomster, varuhuschef för Åhléns city. 

Företaget gör parallellt en satsning mot återförsäljare och ställer ut på Fashion Week Trade för första gången. Inköpsdagarna i Nacka startar i dag, måndag, och håller på till och med fredag.      

MWH of Sweden presterade en kraftig försäljningsökning förra året. Omsättningen uppgick till 9,2 miljoner kronor jämfört med strax under 3 miljoner kronor 2022. Samtidigt dubblades förlusten från 1,1 miljoner kronor till cirka 2,2 miljoner kronor.  

Plaggen är producerade i Portugal av tyger från Italien. 

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111