23948sdkhjf

Sverigepremiär för kedjans skönhetskoncept

Skönhet och mode ska smälta samman i den nya butikssatsningen, enligt H&M.

I maj 2023 öppnade H&M Beauty två nya flaggskeppsbutiker i Oslo. Invigningen var början på kedjans satsning på smink- och skönhetssegmentet. Nu kommer konceptet till Sverige.

Den första svenska flaggskeppsbutiken flyttar in i H&M:s nyrenoverade butik i Mall of Scandinavia och öppnar den 12 september, enligt ett pressmeddelande.

– Detta går helt i linje med ambitionen vi har för Westfield Mall of Scandinavia, där vi vill att besökare ska få Skandinaviens mest inspirerande och minnesvärda upplevelser, säger Sofia Rundström, general manager Westfield Mall of Scandinavia.

Utöver en uppgraderad butiksupplevelse, med spa-liknande estetik, ingår ett 80-tal olika varumärken i skönhetssortimentet, däribland H&M:s eget.

– Med vår första Beauty Flagship i Sverige skapar vi en plats där mode och skönhet smälter samman, vilket ger kunderna möjlighet att skapa en helhetslook. Varje detalj i butiken är noggrant utformad för att inspirera våra kunder och göra deras upplevelse både smidig och minnesvärd, tillägger Karen O’Rourke, H&M:s försäljningsdirektör, i en kommentar.

I samma veva öppnar avdelningen H&M Home med ett nytt butiksutseende.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069