23948sdkhjf

Dressmann gör om över 400 butiker

Förändrar butikskonceptet. Arbetet drar igång i oktober.

Den norska herrklädeskedjan vill förbättra shoppingupplevelsen och göra det lättare för kunderna att navigera i butikerna. Därför görs nu över 400 butiker på samtliga av kedjans marknader om; Norge, Sverige, Finland och Island.

– Det primära målet är att ge våra kunder en extraordinär shoppingupplevelse där de får möjlighet att känna sig både unika och inspirerade, säger Magnhild Aagnes, som är brand visual merchandiser på Dressmann.

Kedjan kommer att hålla ett högt tempo, cirka 80 butiker per vecka lanseras med start 1 oktober samtidigt som butikerna är öppna. Bland annat kommer avdelningar att flyttas för att underlätta kundnavigeringen och ny butiksinredning planeras. 

– Inom loppet av två dagar per butik kommer vi att omorganisera alla avdelningar och få den nya butiksinredningen på plats. Även om vi lägger till få element kommer det ändå att ha stor betydelse för modernitet, service och kundnavigering i våra butiker, säger Madelene Ljungmark, butik- och konceptsutvecklare på Dressmann.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.104