Omslaget till den årligt återkommande rapporten, State of Fashion från konsultföretaget McKinsey som stakar ut vägen framåt för modebolagen, är i år illustrerad med en labyrint. Det är inte svårt att förstå varför. Det kommande året lär bli svårnavigerat, utmanande och förväntningarna är på det hela taget dämpade.
Detta enligt svar från fler än 40...
State of Fashion: Modeledarna om 2025, trenderna och de nya tillväxtmarknaderna
De förlovade marknaderna framåt stavas Indien, Sydkorea och Japan medan ”silvergenerationen” – 55-plussarna – seglar upp som en kapitalstark grupp och tar fokus från den yngre generationen som är stukad efter år av prisökningar.Kartan ritas helt enkelt om när modeindustrin möter ett nytt år. Och vägen till framgång är inte längre spikrak.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration