23948sdkhjf

Medarbetare bakom sportkedjans fjärde egna varumärke

Den norska sportaktören XXL utökar portföljen av egna varumärken.

I ett pressmeddelande skriver bolaget att det stärker satsningen på egna varumärken eftersom den har varit framgångsrik. Under tredje kvartalet 2024 ökade intäkterna från de egna klädvarumärkena med 34 procent jämfört med motsvarande period 2023. 

Sedan tidigare finns etiketterna Stormberg, Pilago och MacKenzie i sortimentet. Nu introduceras ytterligare ett, träningsmärket Bounce som riktar sig till kvinnor.

Kollektionen, som innehåller tights, träningsbyxa, jacka och tröjor, t-shirt, sport-bh:ar och accessoarer, har tagits fram i nära samarbete med en anställd hos XXL; försäljningschefen Elin Nilsson. 

Det är första gången som en medarbetare hos XXL är med i designprocessen. 

– Som försäljningschef har jag använt mina insikter om kundernas behov och marknadstrender för att utveckla Bounce. Genom noggrann analys av försäljningsdata och värdefull kundfeedback har vi skapat ett fantastiskt sortiment som möter efterfrågan på attraktiva och prisvärda träningskläder för kvinnor. Med Bounce vill vi verkligen visa att vi satsar på kvinnan, säger Elin Nilsson, i en kommentar.  

XXL skriver att priserna på produkterna är ”överkomliga”. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.073