23948sdkhjf

Unikt med 12 kollektioner om året

En ny kollektion varje månad och en imponerande kort tid mellan köp och leverans gör Cecil och Street One till vinnare i segmentet casual feminint.

CBR Fashion Group med varumärkena Cecil och Street One är ett tyskt modeföretag som har etablerat sig som ett populärt varumärke för den moderna kvinnan. Företaget är känt för sina trendiga och avslappnade kläder som kombinerar komfort och stil. Man säljer både via egna butiker och genom återförsäljare i olika länder, samt online.
Varumärket Cecil står för modern, feminin och lättburen stil med en touch av casual elegans.

– Den första Cecil-kollektionen presenterades 1989 och redan från start hade vi bestämt att presentera en ny kollektion varje månad och det blev ett lyckokast säger, Ulrika Wennergrund, Regional Sales Manager Nordics.
Cecils 12 kollektioner varje år innehåller flera favoritplagg som är perfekta för vad kunderna önskar. Plaggen återspeglar en modern, avslappnad och sportig stil av fräscha, casual-sportiga vardagskläder med semifunktionella inslag. Ulrika Wennergrund pekar särskilt på passformerna:

– Det är ett unikt säljargument. Vi demonstrerar denna USP dagligen, både i vår Online butik och på våra mer än 3 600 POS.
Företagets andra varumärke, Street One, har visionen att skapa ett prisvärt mode av högsta kvalitet utifrån de senaste trenderna.

– Våra team arbetar för att förverkliga denna vision varje dag med kreativitet och passion, understryker Ulrika Wennergrund vidare:

– Street One står för casual-feminina kollektioner med utmärkt kvalitet, perfekta passformer, mångsidig outfitkompatibilitet och vacker, stilfull design.

– Vårt fokus ligger väldigt tydligt på kunden. Genom att vara nära henne kan vi designa månatliga kollektioner fulla av favoritplagg som både är trendiga och perfekta för hennes vardag. Och vår strategi har visat att vi har rätt. Street One är nu ett av de ledande och mest framgångsrika varumärkena inom det samtida modesegmentet.


CBR Group arbetar, som de flesta andra modeföretag, med ett aktivt miljöarbete där det sociala och ekologiska ansvaret är ledord. Ulrika Wennergrund utvecklar tankarna:

– CBR:s och därmed varumärket Street One och Cecils affärsverksamhet påverkar människor och miljö i olika länder. Vi är medvetna om detta och står för vårt sociala och ekologiska ansvar. Som en del av den internationella modeindustrin vill vi ge vårt bidrag till att uppnå FN:s mål för hållbar utveckling (SDG) och Parisavtalets mål. Det är därför vi är engagerade i rättvisa arbetsförhållanden och respektfullt utnyttjande av jordens resurser.

Avslutningvis Ulrika Wennergrund, om du sitter med ägaren till en butik/mindre kedja, vilka är det viktigaste argumentet för att övertyga hen om att köpa från er?

– Absolut vår snabbhet att leverera. Med endast 90 dagar från köp till leverans och en NOS-andel på cirka 30 procent har vi snabb lagerrotation, korta svarstider och därmed förmågan att reagera snabbt på trender som är relevanta för våra kunder. Kunden behöver inte köpa och låsa upp sina pengar så långt i förväg. Köpa i säsong är en trygghet, du vet hur trenden ser ut och vad du har sålt och därmed behöver.

Kontakter:

Fashion House
Göteborgsvägen 89
43130 Mölndal
District Manager Cecil Sophie Elyssé 0733925296
District Manager Cecil Susanne Lindh 0733310356
Agent Street One Owe Jarefjäll 0708957200

Stockholm Fashion District
Street One // CECIL
Våning 8 Showroom 829
Augustendalsvägen 7
131 52 Nacka Strand
District Manager Cecil Mikael Klint 0723736128
District Manager Street One Jessica Uhlin 0723821472
Regional Sales Manager Nordics Ulrika Wennergrund
ulrika.wennergrund@cecil.de
www.cbr.de

Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096