Norrköpingsföretaget Casall har de senaste månaderna förstärkt sin verksamhet med egna försäljningskontor i både Norge, Finland och Tyskland. Enligt vd Carl-Axel Surtevall är ytterligare ett utlandskontor på gång inom kort._x000B_- Vi tror att en egen distribution ger bättre tillväxtpotential utomlands. Genom egna kanaler kan vi få en bättre prisbild mot konsument och kommer närmare kunderna._x000B_Redan idag utgör exporten 60 till 70 procent av omsättningen och inom några år räknar man med att passera 80 procent. Ytterligare en anledning att lägga krafterna på utlandet är den sportmodevåg som nu ebbat ut i Sverige. _x000B_- Marknaden för träningskläder i Sverige har stagnerat. Nu kan vi inte rida på modevågen med jazzbyxor längre, träningskläderna har åter blivit träningskläder, säger Carl-Axel Surtevall._x000B_Casall har också under våren lanserat de första plaggen i en helt ny kategori: golfmode._x000B_- Kollektionen har utvecklats jättebra i hela Norden, inte minst i Sverige. Det finns en efterfrågan på damgolfplagg som inte är så konservativa. _x000B_