23948sdkhjf

Möller profilerar sig

Danska textilkoncernan Möller & Co som bland annat marknadsför märken som Support, Studio och Ross River har beslutat bredda verksamheten och tappa in på marknaden för profilkläder. Det nystartade dotterbolaget ETB, European Texile Business A/S är i full färd med att etablera kontor och showroom i Köpenhamn, Helsingborg och Stockholm._x000B_Istället för att arbeta med återförsäljare kommer ETB att vända sig direkt till kunden, det enskilda företaget, med säljare. Eller projektledare, som försäljningschefen Anders Ohlsson uttrycker det._x000B_– Det är ju inte att sälja kläder som är det viktiga, utan att sälja en idé. Att inte arbeta med återförsäljare innebär att det kanske tar lite längre tid att bygga upp verksamheten, men vi är övertygade om att det är rätt väg att gå. Och jag tror att fler kommer att följa efter, säger han._x000B_Tack vare möjligheten att samordna profilverksamheten med den övriga koncernens inköpskapacitet, logistik och designavdelning räknar ETB med att kunna erbjuda konkurrenskraftiga produkter. _x000B_– Vi vänder oss främst till medelstora och stora företag som är stora förbrukare av textil och vana vid framförhållning. Men vi håller också på att bygga upp lager för omgående leverans. _x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078