23948sdkhjf

Logo Moda utanför stan

Under våren 2004 får det nya modekonceptet Logo Moda premiär i Kungens Kurva söder om Stockholm. Det är detaljhandelskonsulten Centrumutveckling som bestämt sig för att avhjälpa bristen på mode i medel- och övre prisklassen i handelslägen utanför stadskärnorna._x000B_Tanken är att kunna erbjuda ett komplett utbud av kläder, skor, accessoarer och kosmetika för hela familjen genom att samla ett femtiotal varumärken och detaljhandelskoncept under ett tak. Shoppingmiljön blir luftig och öppen utan väggar mellan de olika varumärkena. Sammanlagt handlar det om omkring 9 000 kvadratmeter butiksyta i tre plan, plus två caféer och en restaurang. Cetrumutveckling ska själv stå för förvaltningen._x000B_– Stockholms city blir trängre och trängre och det finns ett behov av bra alternativ utanför stan. Intresset är stort eftersom Kungens Kurva är ett av Sveriges största detaljhandelsområden men saknar mode i det högre segmentet, kommenterar Magnus Andersson som är projektledare på Centrumutveckling._x000B_Med bland annat ett av världens största IKEA-varuhus lockar Kungens Kurva närmare 10 miljoner kunder varje år. Enligt Magnus Andersson har Centrumutveckling redan gjort överenskommelser med flera hyresgäster, men än så länge vill man inte säga vilka. Om satsningen slår väl ut planerar Centrumutveckling att skapa en kedja av Logo Moda-varuhus i större handelscentrum._x000B_– Vi tror att det finns utrymme för tre till i Stockholmsområdet. Om det tas väl emot ska vi titta på Göteborg och Malmö och eventuellt på lite längre sikt även på andra skandinaviska länder, säger Magnus Andersson._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062