Christina tar över Britneys gamla skor
Christina Aguilera och Britney Spears tävlar inte bara om hitlistplaceringar. Även på sponsorkontraktmarknaden verkar konkurrensen vara hård mellan de två sångerskorna. _x000B_Christina Aguilera kom nyligen överens med Skechers om att bli skomärkets kampanjansikte ett år framöver, samma märke som tidigare anlitat Britney Spears för design och marknadsföring av en rullskridskolinje. Samarbetet mellan Spears och Skechers slutade emellertid med stämningsansökningar från båda håll, vilket Habit berättade om i våras. _x000B_Hur samarbetet med Aguilera slutar står än så länge skrivet i stjärnorna. Enligt Skechers valde företaget Christina Aguilera för hennes frigjorda och bekymmerslösa image, egenskaper som enligt skotillverkaren återfinns i många av Skechers feminina skolinjer. Att hon är en av världens mest populära skivartister just nu och en förebild för unga, är andra skäl som anges._x000B_Kampanjen kommer att pågå i 12 månader med start i oktober, då den europeiska delen av sångerskans turné tillsammans med Justin Timberlake inleds. _x000B_Skechers finns i 120 länder. Företaget startades 1992 och omsätter idag cirka 10 miljarder kronor._x000B_