23948sdkhjf

JC öppnar konceptbutik

JC har öppnat en ny konceptbutik i Gallerian i Stockholm. Förlagan finns på Karl-Johans gata i Oslo som fått god respons. Om det går lika bra i Sverige kommer konceptet att överföras även till andra JC-butiker. Den nya lokalen i Gallerian är på 250 kvadratmeter och densamma som Sisters en tid huserat i. Sisters byter plats med JC på Hamngatan och får dessutom tilläg av Brothers från och med oktober. Testbutiken är en del i det åtgärdsprogram JC genomför och tanken är att bredda varumärket för att göra det mer attraktivt för målgruppen. Yrkeskunnande med jeans som bas och viktig tyngdpunkt framhålls och modernare, mer flexibel miljö._x000B_- Vi har jobbat fram en större flexibilitet i konceptet vilket gör att vi med väldigt enkla medel kan förändra butiken och anpassa den till de trender och tendenser vi går till mötes. Varumärkets främsta strävan just nu är att nå en något äldre kundkrets. Vi har blivit för unga och snäva de senaste åren och vill sätta större fokus på att fånga målgruppen mellan 17 till 25 år. Det äldre sortimentet kommer att märkas i butiken först nästa höst, berättar Thommy Nilsson, vd och koncernchef. _x000B_JCs interna varumärken har under en tid till stora delar legat i träda vad gäller andel av sortimentsbyggandet. Men i höst har Marwin Sports förnyats, de gamla sportreferenserna är åter synliga, Crocker relanserats och två nya varumärken, Adam och Eva, som vill plocka upp killar och tjejer som varken vill ha ett sportigt eller jeansigt mode, lagts till den interna varumärkesmärkespotten._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062