23948sdkhjf

Minskad försäljning för Stockmann

Stockmannkoncernens försäljning i mars uppgick till cirka 133 miljoner euro, vilket innebär en minskning med 6 procent jämfört med samma månad 2004. Den största orsaken uppges vara att koncernens Galna Dagar-kampanj i år inföll i april stället för i mars som förra året. Dessutom hade mars månad inte lika många försäljningsdagar i år som förra året._x000B_Bäst tillväxt under perioden stod emellertid Seppälä för, klädbutikskedjan redovisade en försäljningsökning på 12 procent. Tillväxten på den finska marknaden uppgick till 6 procent. Tack vare butiksutvidgning i Ryssland och Baltikum och tack vare en stark jämförbar försäljningsutveckling ökade försäljningen utanför Finland med 61 procent. Sett till hela kvartalet ökade Seppäläs försäljning med 5 procent._x000B_Varuhusgruppens försäljning minskade totalt under månaden med 2 procent. Utanför Finland ökade den dock kraftigt, med 46 procent, framför allt tack vare den ryska marknaden. Även varhusgruppens försäljning ökade under första kvartalet, totalt med 7 procent._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063