Postordergruppen Redcats Nordic, med bland andra Ellos och Josefssons, är nöjd med 2004 års resultat. Gruppens omsättning ökade under året som gick med 0,9 procent och uppgick till 3,4 miljarder kronor. Man kan också konstatera att andelen kunder som nätshoppar fortsätter att öka. Under 2004 stod näthandeln för 25 procent av den totala försäljningen, en ökning med fem procent jämfört med 2003._x000B_Under förra året genomförde Redcats Nordic satsningar på att utveckla gruppens ledande varumärke Ellos till att omfatta både produkter och tjänster. Exempelvis charterresor lanserades under varumärket Ellos Travel och fotoframkallning under Ellos Foto._x000B_- Vi tar nu fortsatta steg för att utvecklas till ett livsstilsföretag. Kunder som föredrar att handla enkelt och snabbt hemifrån via katalog, internet eller telefon, ska kunna välja ur ett brett sortiment av produkter och tjänster, lovar Françoise Dévé, vd för Redcats Nordic._x000B_Sedan franska Redcats, som ingår i den internationella detaljhandels- och lyxvarukoncernen PPR, förvärvade Ellos år 1997 har den konsoliderade nordiska verksamhetens omsättning stigit med 7,6 procent._x000B_Början av 2005 har präglats av fortsatt expansion. I Sverige förvärvades hemtextilföretaget Jotex under fjolåret och nu i januari lanserades varumärkena La Redoute och Josefssons i Norge och varumärket Catalog i Danmark. _x000B_Redcats Nordic har förutom Ellos och Josefssons varumärkena La Redoute, Nuova, Catalog, Enjoy och Jotex. Företaget har 1500 anställda.