23948sdkhjf

Björn Borg slår hårt igen

Worldwide Brand Management, WBM, bolaget bakom klädmärket Björn Borg redovisar ett rejält lyft för perioden januari till september. Resultatet efter finansnetto steg med 9,2 procent till 18,1 miljoner kronor och rörelseresultatet med 7,1 procent till 17,4 miljoner.
Omsättningen ökade under samma period med 33 procent till 132,4 miljoner (86,6) och vinsten per aktie växte med hela 84 procent till 8:86 kronor (4,83). Det är framförallt underkläderna som varit en framgäng.
Men för Björn Borg personligen betyder det här inga inkomster. Rätten till hans namn ägs av WBM. Borgs eget bolag gick i konkurs för ätskilliga är sedan under synnerligen uppmärksammade -- och för den f d tennisstjärnan inte särskilt smickrande -- former.
WBM noterades pä börsens Nya Marknaden i december i fjol och efter en lagom trög start har aktien sedan dess stigit med hela 175 procent.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063