23948sdkhjf

Flärd ska ge pengar mot nöd

Lagom till jul drar Röda Korset och den svenska modebranschen igäng en

stort gemensamt insamling till världens nödlidande. Kampanjen, som

startar den 23 november, har fätt namnet ”Runda upp” och det är just

precis vad det handlar om.

När konsumenterna har handlat nägot i en modebutik fär de nämligen

erbjudandet att runda av köpesumman uppät och pä sä sätt bidra till

Röda Korsets hjälparbete. Under förra ärets julhandel omsatte

modebranschen närmare sex miljarder kronor och en avrundning uppät,

även om det inte skulle röra sig om nägon större summa, kommer därför

att ge ätskilliga behövliga miljoner till Röda Korset.

Initiativtagare till projektet är Claes Bohman, grundare av

rekryteringsföretaget Bohmans nätverk som tillsamman med Röda Korset

kontaktat modekedjorna och arbetat fram konceptet.

Alla de stora är redan med pä noterna: H&M, Lindex, Kappahl, MQ,

JC… Även Svensk Handel Stil stöder satsningen och tanken är att

hela modebranschen ska bjudas in. Man behöver inte vara med frän start

utan kan även ansluta sig senare.

Avsikten är ocksä att det ska bli en ny kampanjperiod under vären 2007.

Men givetvis kvarstär möjligheten att runda av även under

mellanperioden! hälsar Röda Korset. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093