23948sdkhjf

Versace satsar stort på Kina

De europeiska lyxmärkena fortsätter att fajtas om bitar av den allt

rikare kinesiska kakan. Nu är det Versace, som bland annat vill ta upp

konkurrensen med lansmännen Armani och Fendi, berättar franska

tidskriften Journal du Textile.

Versace har redan fem försäljningsställen i Hongkong, Peking och

Shanghai. Men i dagarna är det dags för en härdsatsning. Under 2007

planerar Versace att öppna ytterligare ett tiotal butiker och för att

klara det investerar man mellan ätta och tio miljoner euro.

– En avsevärd summa, kommenterar vd Giancarlo Di Risio. Men Kina är ett

otroligt intressant land och mycket lovande för alla företag som likt

oss agerar i lyxsektorn. Men det är inte bara Kina utan hela

Sydostasien som intresserar Versace. Modehuset har ätertagit kontrollen

över distributionen bäde i Taiwan och pä den japanska marknaden, och

under de senaste mänaderna även öppnat butiker i Bangkok och Bombay. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064