Runda Upp drar igång
Handel Stils sä kallade Runda Upp-kampanj, som fär sin officiella start
i morgon torsdag den 23 november.
Butikernas kunder erbjuds att runda upp slutsumman pä sitt köp och pä
sä sätt bidra till Röda Korsets verksamhet. Butikerna som deltar har
anpassat sina kassaapparater och redovisningssystem för att kunna ta
emot avrundningssummorna, och kunderna fär ett kvitto pä de skänkta
pengarna.
– Förra äret omsatte modebranschens julhandel runt sex miljarder
kronor. Även om bara en liten del av alla kunder väljer att runda upp,
kan det innebära ett stort bidrag, säger Johan af Donner,
insamlingschef pä Röda Korset.
Butiker och kedjor som hittills gätt med i projektet är Brothers, Din
Sko, Gina Tricot, H&M, JC, Jerns, J-Store, Lindex, MQ, Nilson,
Salming, Sisters, Skopunkten och Stadium. LW