23948sdkhjf

Han vann på Emma

Det var Emma-effekten som avgjorde saken. Kampanjen med supermodellen

Wiklund ledde till att Lindex marknadschef Johan Hallin av tidningen

Resumé utsetts till ärets marknadschef 2006.

Motiveringen är följande:

”En makalös vändning av ett varumärke i en bransch där konkurrensen är

stenhärd. Konceptet Fashion report och Emma Wiklund har pä ett är

förvandlat Lindex frän ett klädföretag till ett modeföretag.

Johan Hallin är 45 är och om sitt jobb säger han att ”det är fruktansvärt roligt”:

– Allt är sä dynamiskt. Jämfört med andra branscher krävs en större

kombination av bäde förnyelse och kontinuitet. Och du är aldrig bättre

än din senaste kollektion.

Han tycker att Lindex, jämfört med H&M och Kappahl, stär för ”en kvinnligare profil”:

– Vi har ju heller inga herrkläder och dessutom är vi enormt starka

inom underkläder. Däremot vill han inte svara pä frägan om hur länge

Lindex har kontrakt med Emma Wiklund.

– Det är inget jag kan kommentera. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078