23948sdkhjf

Mango storsatsar på tillbehör

Spanska klädkedjan Mango tänker göra en kraftig satsning pä

accessoarer. Planerna är öppna ett antal nya butiker med bara tillbehör

som skor, väskor, smycken och klockor samt underkläder och badkläder.

Konceptet har testats en tid i Madrid under namnet Mango Touch och

fallit väl ut.

De första Mango Touch-butikerna utanför Spanien kommer att placeras i

Frankrike och Ryssland och ytterligare ett antal länder finns i pipe

linen.

Skälet till den nya satsningen är att Mangos försäljning av accessoarer

i de ordinarie butikerna ökat kraftigt. Ledningen talar om en

fördubbling under den senaste tväärsperioden och 2005 stod tillbehören

för12 procent av Mangos omsättning pä drygt 10,5 miljarder kronor.

Mango har närmare 1 000 butiker i 83 länder och prognosen för 2006 är en omsättning pä 12 miljarder kronor. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109