23948sdkhjf

Äntligen butik för Whyred

Lagom till julhandeln slår svenska spjutspetsmärket Whyred upp portarna till en egen butik på Grev Turegatan i Stockholm. Med lokalens 60 kvadratmetrar får märket för första gången visa upp kollektionerna i sin helhet och i egen designad miljö. Butiken kommer också att erbjuda Whyred-kunderna andra shopping-upptäckter:_x000B_– Vi vill inte ha en renrakad märkesbutik med bara våra egna kläder. Meningen har aldrig varit att klä folk i Whyred från topp till tå, förklarar Lena Patriksson som tillsammans med Roland Hjort och Jonas Clason utgör trion bakom märket. _x000B_- Till kläderna kommer därför butiken att föra en del skor, väskor och annat som plockas upp på resor._x000B_Den nya butiken utgör lite av en offensivare nyordning i Whyreds hittills blygsamma uppvisningsstrategi. Mässdebuten begicks i dagarna på Copenhagen Vision och i september startar en webbplats i samarbete med webbyrån Razorfish. Lena Patriksson berättar att de under märkets två år på marknaden velat expandera långsamt. Idag säljs Whyred genom 55 butiker i nio länder världen över. Därför är det dags att börja rekrytera folk och göra märket mer synbart._x000B_

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066