Message och Jeff letar lägen i Sverige
Danska modeföretaget Jam & Jeff är i expansionstagen och nu är siktet inställt på egna butiker i Sverige. Bästa a-lägen i Stockholm, Göteborg och Malmö står på önskelistan enligt Daniel Sarabia och Jörgen Sand som är svenska agenter för tjejmärket Message respektive jeanslinjen Jeff._x000B_– De egna butikerna har gett en ordentlig kick i Danmark. På så sätt kan märkena även ge andra återförsäljare en fullständig bild av vad linjerna står för, förklarar Jörgen._x000B_Sedan en särskild retailavdelning startades för två år sedan har försäljningen gått stadigt uppåt på hemmamarknaden. De egna butikerna får snart också sällskap av den första franchisebutiken och i båda koncepten gäller en mixad märkesstrategi med de egna linjerna samt köpta märken som Diesel._x000B_Även i Sverige har Message och Jeff gått bra. Linjerna har omkring 80 återförsäljare vardera och omsätter tillsammans omkring 30 miljoner kronor i leverantörsledet._x000B_– Vi överträffade snabbt våra egna kalkyler, berättar Daniel, som också menar att den svenska marknaden har potential för en försäljning kring 50 miljoner kronor. Kommersialism parat med modenerv samt en jeanstrend som stämmer väl med Jeffs specialistkompetens är delar i framgångsreceptet._x000B_