Premiär för Hope Agency
Svenska Hope Agency med märkena Jag, Petra Lundgren Design och Emotional Landscape begår mässpremiär nu på CPH Vision. Agenturen har bara existerat i fem månader och är överlyckliga över att få vara med på mässan. _x000B_– Vi fick höra att det var fullt först, men vi tjatade hela sommaren, berättar Jenny Pettersson på Hope Agency._x000B_Alla tre tjejerna som står bakom märkena i Hope Agencys stånd är inne på sin tredje kollektion. Maria Holmbergs Jag består av kjolar, toppar och jackor i färgat skinn. Anna Holmberg med märket Emotional Landscape har varit i Indien och gjort en kollektion i enbart indisk bomull: pastelliga, somriga klänningar med 50-talsinspiration. Petra Lundgren använder sig i sin tur av spännande tyger och färgkombinationer. Hon är en mycket duktig mönsterkonstruktör och gör ytterst välarbetade plagg._x000B_- Hennes kläder har perfekt passform. De sitter som en smäck, säger Jenny Pettersson._x000B_- Men det är Jag som ådragit sig mest uppmärksamhet. Det är det här med skinn som inköparna intresserar sig för, och så har Maria Holmberg själv synts mycket i press under våren. _x000B_