Bystfröken säljer mer
Över 40 procent mer i omsättning och en vinst som stigit dryga 20 procent. Så ser halvårsrapporten ut från Miss Mary of Sweden Holding AB, koncernen som numera inbegriper även BC Company förutom de kända bad- och underkläderna under egen etikett. Vinstökningen är resultatet av ökad försäljning samt 3,9 miljoner i återbäring från SPP. BC Companys integrering i koncernen och it-satsningar har däremot belastat resultatet negativt med 2,7 respektive 2,2 miljoner kronor._x000B_Miss Mary räknar med ett årsnetto i storleksordningen elva miljoner kronor och en sammanlagd omsättning kring 200 miljoner kronor. Bolaget gör en viss reservation för effekterna av Santa Monica Europes avveckling. Verksamheten avslutades i halvårsskiftet med en slutlig förlust om 12,8 miljoner kronor. Efter att ha satt ned aktiekapitalet med 9,7 miljoner kronor kommer Miss Marys resultat därför belastas med 3,1 miljoner kronor. Aktiebolagets namnändring till Miss Mary of Sweden Holding AB finns nu registrerad hos PRV och bolaget ligger på väntelistan hos SBI, där man väntar på ett noteringsprospekt._x000B_