23948sdkhjf

Nudister på H&M

För första gången på två år ger sig H&M in i filmbranschen. Liksom den gången är det företagets yngre målgrupp mellan 15 och 25 år som är mottagare. En anledning till kampanjen är lanseringen av Divided som gjorts under året. Divided tillkom på grund av problem med namnrättigheter på vissa marknader och det väl inarbetade jeansmärket Rocky har nu försvunnit tillsammans med Impulsetiketten. Rocky ersattes av Divided Blue för killar respektive Divided Red för tjejer och Impuls har blivit Divided Black._x000B_- Eftersom Divided nu börjat sätta sig var det en lämplig tid för marknadsföring. Att det blev reklamfilm beror på att vi tror att det är den bästa kanalen om man vill bygga varumärke mot ungdomar, säger Jörgen Andersson, marknadschef på H&M._x000B_De imageskapande filmen, som enbart kommunicerar H&M som varumärke, zoomar inte in några jeansbakar eller detaljer och fokuserar inte på kläderna över huvud taget. Filmen är framtagen internt och visar fyra ungdomar i H&M-kläder som försöker övertala ett gäng nudister att klä på sig och intressera sig för kläder. Nudisterna är äkta vara från olika länder och ingen av ungdomarna är proffsmodell._x000B_Från mitten av augusti börjar nudistrullen visas på minst 10 av H&Ms 14 marknader. Lanseringen kopplas till skolstartsperioderna i respektive land, med en planerad uppföljare senare under hösten. Exakt var den kommer att synas är ännu inte klart för respektive land men i Sverige blir det åtminstone på MTV och biografer. _x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064