Nu är namnet spikat på modekoncernen Rnbs nya koncept för en vuxen målgrupp som Habit berättade om i nummer 6 2002. När SAKS och Blombergs slås ihop i september blir det under namnet saks. Litet s och punkt ska särskilja från den berömda kollegan på femte avenyn i New York._x000B_En het kandidat i namndiskussionerna har varit Egal eftersom Rnb köpt rättigheterna till varumärkena Illegal och Ellegal. Alltjämt designade av Thomas Håkansson och Annika Grandi kommer de nu att fungera som house brands på saks. Utbudet i övrigt blir något mindre inriktat på konfektion än gamla Saks med märken som Boss, Gant, Tiger, Sand, Wera, Day och Boomerang. Flaggskeppsbutiken på Smålandsgatan i Stockholm får en exklusivare märkesmix och på damsidan ligger också något mer exklusiva märken på lut._x000B_– Vi vet ännu inte riktigt viken kund vi får på dam, men vi ska känna på prisbilden och se till så vi hamnar rätt, säger konceptansvarige Jan Eriksson._x000B_Efter de 14 butiker som omvandlas i höst tillkommer ytterligare fyra hösten 2003 då Blombergsbutikerna i Eskilstuna, Nyköping, Linköping och Örebro görs om. 2004 konverteras de sista Blombergs till nya saks._x000B_Målsättningen är att kedjan på sikt ska bli Rnbs största koncept vid sidan av Polarn O. Pyret med 30 till 40 butiker i landet och en omsättning kring 500 miljoner kronor._x000B_