H & M släpper ny herrkollektion.
Hennes & Mauritz vill se fler välklädda män i höst och lanserar därför en ny, skräddad herrkollektion med ledorden design, passform och kvalitet. Syftet med kollektionen är ge märkets sortiment av herrkläder ytterligare bredd._x000B_– Vi har saknat den här kollektionen. Vi har aldrig haft något så här skräddat, men nu har vi fått fram bra kvalitéer till bra priser. Kollektionen ska komplettera våra övriga herrkläder, säger Anna Bergare, pressansvarig på Hennes & Mauritz._x000B_Den nya kollektionen, som omfattar kostymer, rockar och skjortor, samt tröjor och kompletterande accessoarer, kommer att finnas ute vecka 40 i ett åttiotal utvalda citybutiker världen över. I Sverige rör det sig om 11 butiker som föräras den nya kollektionen. Fem av dem ligger i Stockholm, två i Malmö, och resten i Göteborg, Västerås, Uppsala respektive Helsingborg. _x000B_Kostymerna är sydda i franska och italienska ulltyger och går i traditionella färger och skärningar, två- eller treknäppta i regular eller slimfit. Lägstapris är 1 298 kronor. Skjortorna kommer i bomull, poplin eller twill och börjar på 249 kronor._x000B_Målgruppen är män i allmänhet._x000B_– Män som har behov av kostym i sitt arbete, men också de som vill ha det till fest. Tjejer har ju alltid kunnat köpa kläder till fest på H & M men det har inte varit lika lätt för killar, säger Anna Bergare.