Fristads lanserar ny serie profilkläder
Arbetsklädestillverkaren Fristads AB i Borås lanserar i höst en helt ny serie profilkläder under varumärket A-Code Active Wear, vilket är företagets största satsning så här långt under 2000-talet._x000B_– Målsättningen är att bli en tung aktör inom profilklädesmarknaden. Konceptet består av ett komplett paket med mjuka och hårda produkter, dels funktionskläder för jobb och aktiv fritid, dels presentreklam, berättar Krister Edling, ansvarig säljare på Fristads AB._x000B_Paketlösningen innebär, enligt Fristads AB, kostnadsbesparingar och möjlighet till ökad lönsamhet för företagets återförsäljare, tack vare att de nu kan klara sig med en enda leverantör._x000B_Företaget har sedan tidigare varumärkena Fristads och Snikki. A-Code Active Wear beskrivs som en komplett serie kläder riktade mot en aktiv livsstil med moderiktig design och försedda med olika praktiska funktioner._x000B_Efter lanseringen i Sverige i höst, som bland annat sker med hjälp av en katalog, vill Fristads etablera nya marknader runt om i Europa där företaget redan finns representerat.