Polarn och Pyret lanseras utomlands
vinsten under andra kvartalet till 20,8 Mkr. Första nya steget blir en
snabb utlandslansering av barnklädeskedjan Polarn och Pyret, med sikte
pä tio nya länder, skriver Dagens Industri.
RnB äger idag klädkedjan Polarn och Pyret och butikskoncepten NK,
Solo och Saks. Nettovinsten ökar frän 5,4 miljoner kronor till
20,8 miljoner för det andra kvartalet, mellan december och februari i
är.
– Vi tycker att det ser väldigt bra ut, säger Mikael Solberg som är vd, till tidningen.
Försäljningen ökade med 68 procent till 373,3 miljoner. Men större delen av
ökningen förklaras med ett växande butiksnät och i jämförbara butiker
ökade försäljningen med drygt 5 procent.
– Det var ett starkt resultat. Bättre än mänga hade förväntat sig,
säger Rolf Karp, som är analytiker pä Öhman till Dagens Industri.