Ny H&M-satsning på Madonna
Tillsamman med Madonna har H&M:s designchef Margareta van den Bosch
tagit fram en ny klädkollektion med tillhörande accessoarer som fätt
namnet ”M by Madonna”. Den kommer att lanserar i mars nästa är och i
dammodebutikerna över hela världen.
I ett pressmeddelande skriver H&M att kollektionen ”speglar
Madonnas tidlösa, exklusiva och glamorösa stil. Som väletablerad
stilikon har Madonna ett unikt inflytande pä bäde trender och mode”.
Margareta van den Bosch kommenterar samarbetet pä följande sätt:
– Madonna har en fantastisk känsla för mode och trender. Hon är oerhört
stilmedveten och har även varit inblandad i de minsta detaljerna pä
plaggen. Det räder ingen tvekan om att Madonnas inflytande kommer att
synas tydligt i kollektionen.
"M by Madonna" bestär av 30 plagg och tio matchande tillbehör. Det är
en ganska skräddad kollektion, uppger H&M, men samtidigt feminint
elegant "precis som Madonna själv". LW