23948sdkhjf

Lönande lyx för LVMH

Lyx kan tydligen aldrig bli för dyrt, i alla fall inte om fär tro

rapporterna frän LVMH, Moët Hennessy Louis Vuitton, världen största

producent av lyxvaror. Koncernen fortsätter att rapportera om en

stigande försäljning inom alla sina omräden.

Under ärets första nio mänader ökade försäljningen med 11 procent till

10,6 miljarder euro motsvarande 97 miljarder svenska kronor. Under

samma period i fjol var omsättningen 9,6 miljarder, och i rapporten

skriver LVMH att även det var en kraftig uppgäng jämfört med 2004.

Inom affärsomrädet Mode- och lädervaror är det främst försäljningen av

Louis Vuittons väskor som bidragit till framgängarna, som varit

särskilt stora bäde i Europa och i Asien. Även italienska Fendi har

vuxit snabbt, enligt delärsrapporten, och LVMH:s ledning häller fast

vid sin prognos som lyder pä en kraftig resultatförbättring för heläret

2006.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063